مقدمات راه اندازی مجدد کارخانه خودرو کویر اردکان فراهم شده است


نماینده مردم اردکان گفت: شرکت صنایع خودرو کویر به عنوان یکی از قطب های صنعتی استان یزد از سال 80 تا 87 در زمینه تولید انواع خودروهای سنگین و ماشین آلات راه سازی،حمل و نقل،سازه های صنعتی،احداث شهرک صنعتی خصوصی و همچنین فعالیتهای مالی و بازرگانی اقداماتی را انجام داده است که متاسفانه بعلت کمبود نقدینگی ناشی از توقف فعالیت شرکتهای لیزینگ و عدم برگشت اقساط مشتریان و از طرفی رکود اقتصادی سالهای گذشته در کنار برخی سوء مدیریتها ،شرکت دچار بحران مالی و تعدیل نیروی کار و توقف فعالیت خط تولید گردید.


وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیریهای انجام شده از طریق مسئولان مختلف و تشکیل جلسات متعدد در سال 89 سهامداران و سرمایه گذاران جدید با اورده نقدی ، زمینه فعالسازی مجدد شرکت را فراهم و موفق شده اند دیون معوق بانکی،تامین اجتماعی و بخشی از بدهی مالیاتی را پرداخت و نسبت به سفارش گذاری مواد اولیه اقدام نمایند .


تابش نیاز به نقدینگی جهت تامین سرمایه در گردش و تعیین تکلیف بدهی مالیاتی این شرکت که در ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی مصوب شده را یادآور شد و خواستار رسیدگی به مشکلات مذکور شد تا انشاءا.. با راه اندازی مجدد و مطلوب این کارخانه ،بتوان نقش موثری در اشتغالزایی منطقه ایفا نماید.


دکتر غضنفر ی به معاون مربوطه دستور داد تا بررسی و راهکار لازم ارائه نماید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا